Amiga News - Collected

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    Amiga Spiel in der ESL :

    Das Amiga-Spiel Sensible World of Soccer wird unter Emulation nun auch in der Electronic Sports League (ESL) gespielt. Am kommenden Sonntag findet der Opening Cup statt

    Spiele-Soundtracks: Amiga meets Piano :

    Auf Patrick Nevians Homepage ist neben Informationen zu seinem in Entwicklung befindlichen Spiel Ambermoon Arcade auch ein ganz besonderes Projekt zu finden: Unter dem Motto "Amiga meets Piano" bietet Nevian live eingespielte Klavierversionen bekannter Soundtracks von diversen Amiga-Spielen an. (cg)

    http://www.amiga-news.de/de/news/AN-2008-04-00067-DE.html


    Elite-2 Frontier für AROS umgesetzt :

    http://aminet.net/package/game/actio/frontier-aros-i386

    Jason Stevens hat GLFrontier, eine SDL-/OpenGL-basierte Reimplementation des Space Opera-Klassikers Frontier: Elite 2 von allen OpenGL-Abhängigkeiten befreit und auf AROS portiert.

    Das Spiel nutzt jetzt ausschließlich SDL zur Darstellung, Stevens beschreibt die Umsetzung als "noch etwas wacklig", derzeit funktioniert das Spiel nur auf Bildschirmen mit 8 oder 24 Bit Farbtiefe. Die Tastatur-Unterstützung macht ebenfalls noch diverse Probleme.


    Win-UAE neue Neuigkeiten =) :

    Wie üblich geben die Entwickler des bekannten Amiga-Emulators WinUAE wieder einen kurzen Ausblick auf die für die nächste Version geplanten Verbesserungen. WinUAE 1.5.0 soll im Juni veröffentlicht werden und ist die erste Version des Emulators, die mindestens Windows 2000/XP/Vista voraussetzt - ältere Windows-Versionen werden nicht mehr unterstützt.

    Neue Eigenschaften und Verbesserungen in WinUAE 1.5.0:

    Picasso96 emulation rewrite:

      • Major speed increase
      • Optimized blitter operations
      • Hardware (flicker free) mouse cursor emulated
      • Picasso96 <> native switch without screen/window reopening if old and new size matches (instant mode switching)
      • Fullscreen to fullscreen switch without desktop flashing
      • Color space conversion, all RTG color depths supported in windowed mode as long as Windows desktop has same or higher color depth
      • Simple scaling support added, fill to whole screen instead of switching resolution. (Useful with low resolution games and demos in windowed mode or if host resolutions like 320x200 are not supported)
      • Configurable 15/16/24/32 bit color space formats
    • Filter update:

      • Scaling and centering are now more intuitive (NOTE: old settings are not compatible)
      • "FS" scale multiplier added (fill whole screen)
      • "1/2" scale multipler added
      • Hq3x and hq4x filters added
      • Onscreen leds are not filtered anymore
      • Keep aspect ratio option added
    • PCMCIA SRAM card emulation, includes real PCMCIA SRAM card support
    • ROM scanner byteswapped and even/odd ROM image support
    • Multithreaded AVI recording, huge speed increase with 2+ core CPUs
    • Right mouse button over image selection buttons opens favorites menu (can add/remove/edit shortcut paths to disk/rom/harddrive images)
    • Sprite emulation updates, sprite doublescan support improved (for example Fantastic Dizzy CD32 background), yet another missing undocumented feature implemented
    • More compatible with timing changes caused by power saving features
    • Missing uaescsi.device CMD_GETGEOMETRY added
    • Debugger, GUI debugger improvements
    • A600/A1200/A4000 IDE emulation LBA48 (>128G) support
    • Input handling is more Windows-like, only release mouse/joystick/keyboard when WinUAE loses focus (previously when mouse was not captured)
    • Added 1.5M Chip RAM and 384M/768/1.5G Z3 RAM (configures two emulated RAM boards) configurations

    Fehler die in WinUAE 1.5.0 beseitigt werden:

    • uaenet.device random deadlock fix, NSCMD_DEVICEQUERY works correctly
    • Gayle interrupt handling update
    • CPU emulation fixes, EXTB.L and CHK.L was 68000 (should be 68020+)
    • Sprite emulation fix, Super Skid Marks hires mode cars and Marvin's Marvellous Adventure score/cloud interference
    • Sound emulation fix, fixes Weird Dreams hospital scene sound problem
    • More compatible CD32 state restore support
    • AGA mode sprite garbage may have appeared in some cases. (1.4.5+)
    • DOS formatted HD floppy image crash
    • Rare harddrive detection crash
    • CD32 compatibility improved (Liberation CD32)
    • Display emulation fix, mixed interlaced and non-interlaced modes don't cause random display errors anymore, same with doublescanned interlaced modes. (for example hires-mode Pinball Illusions)
    • Autoconfig emulation update, Action Replay 3 does not detect non-existing fast RAM board anymore
    • Some lha/lzh archives mounted as a harddrive crashed
    • Mousehack (tablet) mode works again (cg)

    signatur_ami-01.jpg

    Respect the Scene, Respect their Work !


  • Ein muss für jeden Amiga fan ... was AMI :D

  • Ein muss für jeden Amiga fan ... was AMI :D



    und ob =) das Thema wird denk ich mal 2009 dann auch durch Netacs ( RaMiReZ ) und uns interessant werden, bis dahin wird alles an History in Tristar verarbeitet sein und ich werde mich auch dem Netacs Projekt vermehrt widmen unter der Leitung von Rami =)

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    Respect the Scene, Respect their Work !

  • und ob =) das Thema wird denk ich mal 2009 dann auch durch Netacs ( RaMiReZ ) und uns interessant werden, bis dahin wird alles an History in Tristar verarbeitet sein und ich werde mich auch dem Netacs Projekt vermehrt widmen unter der Leitung von Rami =)



    und was genau macht ihr dann bei netacts ?:fck-1: ?

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